Sjukstuga igen.

Vi har haft sjukstuga här igen, först fick Benji flunsan. Eller ja, vi trodde det var det. Men nu börjar jag undra om det inte var sån där tredagarsfeber.
Nu ligger jag, och har gjort i tre dagar, med halsont, huvudvärk, täppt näsa och sjukt trött.
Drygt, men bara att bita ihopa.
Tack och lov hämtade mamma Benji på dagis igår och hade honom några timmar.
Bortskämd som han är så blev det mc donalds och storshopping på leksaksaffären.

Idag har vi haft Svens syster här.
När Sven körde och jobbade stannade hon några timmar och lekte med Benji. I början var han reserverad och blyg men sedan släppte det. Och när hon väl gick blev Benji ledsen och ville att hon skulle stanna. Jag fick lugnat ner honom och lovat att vi snart ska träffa henne igen.

Barnen somnade vid halv sju och jag har slagit mig ner i soffan.
Inte ett skit på tv, men lika bra det då jag verkligen borde sova.
Denna kroppen behöver lite sömn nu efter alla sjuknätter.

Från och med nästa vecka ska Sven vara pappaledig varannan vecka. Ska bli helt underbart.
Dock har vi en del små projekt att ta tag i, krävs nog för att Sven inte ska bli uttråkad av att gå hemma.
Imorgon blir det inskrivning på komvux för min del.
Ska plugga barnsjukvård m.m på distans. Sökes genom ens lokala komvux.
Ska verkligen bli superkul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0