Matfunderingar!

Inbjudningarna ska göras själv, kommer ett separat inlägg om detta.
Vi är nu uppe i ca 100st som ska bjudas. En hel del med andra ord.
Då vi vill ha med alla som betyder något, men ändå slippa lägga en hel förmögenhet på bröllopet är tanken att vi ska ha buffe.
Jag fick då idén att göra denna själv, vilken min mamma snabbt avrådde mig ifrån.
Det slutade alltså med att vi ska ha "köpebuffe" och att mina älskade föräldrar står för denna kostnaden.

Men då är frågan, vart hittar jag en buffe med mat för alla smaker?
Runt 150kr/person.
Min tanke är sedan att komplettera själv, lägga till saker jag förmodligen kommer tyckas fattas.
Tips på buffeer mottages tacksamt.
Gärna i Lund, Malmö, Staffanstorp, Lomma m.m.
Sen har jag ytterligare en fråga, ska man ha varm eller kall buffe?
Och vem ska då få ansvara för att maten är varm då vi inte planerat att ha serveringspersonal i och med att det är buffe?!

Kommentarer
Postat av: Annika

jag tycker ju varm...då bröllopet skall stå den ..piiiiiiiiip...

har hört någon prata om någon i staffanstorp som hade väldigt god mat...skall kolla upp det..

kram

2011-01-25 @ 12:36:41
URL: http://matannika.blogg.se/
Postat av: Kim

Anderssons Skafferi i Staffanstorp har superb mat, kolla med dem!



Har ni varm mat kan ni väl få den levererad strax innan den ska ätas så den bara behöver dukas upp?



Stort grattis förresten!

2011-01-25 @ 21:20:14
URL: http://kimpulsiv.se
Postat av: diana

svårt det där med mat..men jag hade nog kört på varm. Typ varma grillspett av kyckling och kött ..kalla sallader till..lite sådär blandat=).Där ni ska köpa ifrån har säkert en massa tips och förslag=)

Vi hade italiensk buffe..var super gott=)

2011-01-26 @ 00:18:19
URL: http://dianaws.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vi hade kall buffé, då man inte har personal till maten så underlättade det otroligt att ha kall som dessutom var otroligt gott!! Det enda vi hade varmt vart potatisgratäng

2011-01-27 @ 14:37:02
URL: http://bellismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0