Tjejdag.

Dagarna går i ett och emellanåt är det svårt att finna tid att blogga. Tid finns ju, men den prioriteras på annat.
Speciellt med två barn och en man som annars är borta i veckorna och jobbar. När han väl är hemma försöker vi umgås, hitta på saker m.m.

Just nu har han och Benji smitit iväg till barnens lekland i malmö, några timmars lek, lite lunch och grabbtid.
Jag och Ronja ska snart klä på oss och promenera till burlövs center, handla middag och strosa lite i affärer.
Helgen har bestått av en massa skräpmat och idag är jag sugen på riktigt mat. Lagad mat.
Funderar på pepparbiff, klyftpotatis och tzatsiki.


Jag har nu bestämt mig för att börja plugga igen, och den 2Mars ska jag ner till komvux så hon kan hjälpa mig att söka en del kurser, även söka studiebidrag och lån.
Alla kurser jag kommer läsa är helt på distans och detta gör att jag ändå har massor med tid hemma med barnen ju.
Dock lär man ju få sitta en hel del på kvällar och helger och plugga, men om jag läser alla kurser jag vill handlar det allt som allt om 35veckor, och det ska man ju kunna stå ut med då.


Igår smet jag och Benji iväg en runda till burlövs center, fikade och shoppade lite.
På din sko plockade vi på oss ett par foppaskor till benji, när dessa skulle betalas visade det sig att det avr halva repriset plus att jag hade en rabbatcheck där. Vad gör man då? Jo, man plockar på sig fler par skor.
Så det slutade med två par skor till benji, ett par foppa och ett par kängor. Och ett par kängor till mig.
Hela kalaset gick på 250kr. Det är vad jag kallar fynd.

Kommentarer
Postat av: Annika

hej stumpan..

vad skall du nu plugga??..

kram

2011-02-20 @ 21:53:48
URL: http://matannika.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vad ska du plugga för något? :) jag har med funderat på att plugga på distans. Har bara svårt för att bestämma vad för något :)

kram

2011-03-03 @ 13:59:42
URL: http://iiicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0