SNÖ

Trots att snön är riktigt jäkla blöt idag och knappt vill lägga sig kan jag inte låta bli att tycka att detta är oerhört mysigt. Att på kvällen krypa ner i soffan, med en varm filt och tända ljus och bara mysa.
Dessutom kan man ju inte låta bli att bli barn på nytt när man släpar fram pulkan och klättrar upp i backen.
Precis som när man var liten kastar man sig ner för backen, ropar se upp och bara njuter av nuet.
Tack och lov så verkar benji älska snön lika mycket som jag.
Med barnasinnet i behåll kan livet aldrig bli trist.

Just nu sover benji en stund, behövdes verkligen.
Jag ska passa på att tvätta håret och kanske till och med hinna plocka undan lite.
VISAkortet är återfunnet och vi ska senare traska iväg till affären. Handla lite mat och även blöjor.
Benji använder ju fortfarande blöja på natten.
Men vid sovstunder under dagen klarar han sig fint utan den.


Kommentarer
Postat av: Sissan

Jo det är ju det jag säger, snö är UNDERBART....Visst kanske inte för hälsan min, för jag skulle ju vara i värmen.

Men kan inte låta bli att älska snön. Nu är det ju så att vi här nere inte kan njuta av den varan så länge. I småland har de haft snö liggande länge nu. Skönt att höra att du hittat kortet igen! Inge kul när sånt försvinner...

Kram

2010-01-20 @ 15:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0